Λύση μαθηματικών προβλημάτων στις μικρές τάξεις

Αγαπητό μου χαμομηλάκι,
αυτό το ποστάκι είναι το παρθενικό μου. Eυχαριστώ που με καλέσατε στην παρέα σας, κι ελπίζω να έχω να προσφέρω κι εγώ πράγματα σ αυτό το όμορφο μπλογκ 🙂
Ως δασκάλα, έρχομαι συχνά σε επαφή με γονείς παιδιών οι οποίοι τελευταία , με τα καινούρια βιβλία δηλαδή, παραπονιούνται ότι οι ασκήσεις είναι δύσκολες και απαιτητικές και δε μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους.
Μεγάλη δυσκολία συνήθως αντιμετωπίζουν με τα προβλήματα των μαθηματικών τα οποία πλέον δεν είναι «θεωρητικά» όπως παλιά , αλλά προβλήματα πρακτικά, μέσα απ’ την καθημερινότητα. Και τέτοιου είδους πορβλήματα είναι δύσκολο να εξηγήσεις σε ένα παιδί πώς λύνονται, γιατί ο καθένας από μας έχει βρεις δικούς του τρόπους να τα λύνει.
Αυτό ακριβώς όμως είναι το εργαλείο για τη λύση των προβληματων: η ύπαρξη πολλών τρόπων επίλυσης. Τα καινούρια βιβλία πολλές φορές παρουσιάζουν 2 και 3 τρόπους επίλυσης, κάτι τέοτιο μπορείτε να κάνετε κι εσείς στα παιδιά σας βοηθώντας τα, μέχρι να μάθουν να βρίσκουν δικό τους τρόπο επίλυσης.

1ο βήμα: όταν καλούμαστε να λύσουμε πρόβλημα είναι να σιγουρευτούμε ότι το παιδί το κατάλαβε . Ζητήστε του να σας εξηγήσει το πρόβλημα με δικά του λόγια.
Έπειτα ρωτήστε το αν σκέφτεται κάποιον τρόπο να βρει λύση. ένας πολύ καλός τρόπος που μπορέιτε να χρησιμοποιήσετε για τη λύση είναι να οπτικοποιήσετε το πρόβλημα. Ώστε το παιδί να φτιάξει μια εικόνα του προβλήματος, αργότερα να μπορεί από μόνο του να κάνει την οπτικοποίηση και σιγά σιγά να μπορέσει να φτιάχνει σύμβολα στο μυαλό του.

Εδώ χρειάζεται φαντασία και ζωγραφική! Έχετε να μοιράσετε 27 λουλούδια σε 3 βάζα;(ενώ τα παιδιά δεν εχουν διδαχθεί ακόμα την προπαίδεια). Μην τρομάζετε κι αναρωτιέστε αν κάνει λάθος το βιβλίο. Ζωγραφίστε μαζί 3 βάζα, 27 λουλουδάκια από κάτω και πείτε του να τα μοιράσει. Ή πάρτε 27 ξυλομπογιές και μοιράστε τις σε 3 κουτάκια.

Με λίγα λόγια: Ζωντανέψτε το πρόβλημα!

Είναι πολύ απλό, αποδεδειγμένα βοηθάει, κι όμως, πολλοί κολλάνε και δεν το έχουν δοκιμάσει ακόμα. ένα άλλο θετκό αυτού του τρόπου επίλυσης προβλημάτω είναι ότι βοηθάει πολύ παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες γιατί τους βάζει να κάνουν πράγματα που δεν τους θυμίζουν «κλασικό διάβασμα», ζωγραφίοζυν, κινούνται, εφευρίσκουν…

Καλή τύχη 🙂

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: