Έλεγχος ψυχοσωματικής ανάπτυξης από 2 μέχρι 5 χρονών

ΕΠΕΙΔΗ Η ΑΓΑΠΗ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΓΝΩΣΗ
ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ

Εξέταση κατά τον 2ο χρόνο

Περπατά, πατώντας σε όλο το πέλμα.
Λέει το όνομά του.
Λέει απλές προτάσεις με δύο ή περισσότερες λέξεις,

πολλές φορές όμως δεν τις καταλαβαίνει ούτε η μητέρα του.
Χτίζει έναν «πύργο» με έξι κύβους.
Αντιγράφει έναν κύκλο, αλλά όχι σωστά.
Βλέπει ευχαρίστως ένα βιβλίο με εικόνες και γυρίζει τις σελίδες μία μία.
Μπορεί να φορέσει τα παπούτσια του.
Χρησιμοποιεί σωστά το κουτάλι.
Πιάνει ένα ποτήρι, πίνει χωρίς να χύσει το νερό και το βάζει πάλι κάτω.
Η μητέρα του αναφέρει: «Παίζει ευχαρίστως μόνο του, προτιμά όμως να είναι κοντά σε ένα μεγάλο.

Μιμείται τους γύρω του».
Ζητά να το βάλουν για «τσίσα» ή «κακά», όταν θέλει.

Εξέταση κατά τον 3ο χρόνο


Μπορεί να σταθεί λίγο στο ένα πόδι.
Λέει όνομα, επίθετο και το γένος του (αγόρι ή κορίτσι).
Έχει πλούσιο λεξιλόγιο, αλλά πολλές φορές ακατανόητο για τους ξένους.
Χτίζει «πύργο» με εννέα κύβους και «γέφυρα» με τρεις κύβους, όταν του δείξουμε (τριών χρονών) και όταν του το σχεδιάσουμε (τρεισήμισι χρονών) .
Αντιγράφει έναν κύκλο σωστά.
Μπορεί να γδυθεί μόνο του, εάν έχουμε ξεκουμπώσει τα κουμπιά και πηγαίνει μόνο του στην τουαλέτα.
Τρώει με πιρούνι και κουτάλι.
Η μητέρα του αναφέρει: «Θέλει να έχει άλλα παιδιά για να παίζει. Καταλαβαίνει ότι πρέπει να μοιραστεί τα παιχνίδια του και το φαγητό του με άλλα παιδιά».

Εξέταση κατά τον 4ο χρόνο


Μπορεί να πηδά στο ένα πόδι (κουτσό).
Μπορεί να σταθεί στο ένα πόδι για τρία έως πέντε δευτερόλεπτα.
Ξέρει όνομα, επίθετο και συνήθως διεύθυνση.
Μιλά καθαρά, με λίγους παιδικούς «ιδιωματισμούς».
Χτίζει μία σκάλα με τρία σκαλιά χρησιμοποιώντας έξι κύβους, αφού του δείξουμε.
Αντιγράφει σωστά ένα σταυρό.
Ξέρει τέσσερα βασικά χρώματα.
Μπορεί να ντυθεί και να γδυθεί, πιθανόν δε και να κουμπώσει ήνα ξεκουμπώσει κουμπιά στην πλάτη του ή να δέσει τα παπούτσια του.
Η μητέρα του αναφέρει: «Έχει ανάγκη τους συνομήλικούς του. Καταλαβαίνει ότι πρέπει να σταθεί στη σειρά για να κάνει, π.χ. κούνια».

Εξέταση κατά τον 5ο χρόνο


Μπορεί να στέκεται εναλλάξ στο ένα και στο άλλο πόδι.
Χτίζει σκάλα με τρία σκαλιά και έξι κύβους από σχέδιο.
Ξέρει όνομα, επίθετο, διεύθυνση και τα γενέθλια του ή πόσων χρονών είναι.
Μιλά καθαρά και σωστά, πιθανόν όμως να μπερδεύει ακόμη τα γράμματα Χ, Ξ, Ψ.
Αντιγράφει σωστά ένα τετράγωνο (πέντε χρονών) και ένα τρίγωνο (πεντέμισι χρονών).
Μετρά τα δάχτυλα του ενός χεριού.
Ντύνεται χωρίς καμία βοήθεια.
Πλένει τα χέρια του και το πρόσωπο και τα σκουπίζει.
Η μητέρα του αναφέρει: «Διαλέγει τους φίλους του. Καταλαβαίνει ότι τα παιχνίδια έχουν κανόνες και τους σέβεται».

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: